nyhed

Renoveringsdag 2019: Bliv klogere på Renoverprisvinder Herman K og renovering generelt

Danmark byder på mange flotte og spændende renoveringsprojekter. Men det er sjældent at disse projekter får lov til at tage scenen og blive foldet ud for deres faglige eksempelværdi. Det vil SBi med den nye temadag Renoveringsdag 2019 gøre op med.

Renoveringsdag 2019 bliver afholdt 3. oktober 2019 på AAU København. Til dagen har vi samlet en række forskere og fagfolk bag ”best practise” renoveringsprojekter, der vil dele deres viden og erfaringer samt udfordringer og løsninger inden for bygningsrenovering.

Dagen byder bl.a. på en unik mulighed for at høre vinderen af dette års Renoverpris, teamet bag Hotel Herman K, fortælle om den specielle og udfordrende renovering af en gammel transformatorstation midt i København, der nu er omdannet til et luksuriøst hotel. En renovering, der vidner om høj kvalitet i den håndværksmæssig udførelse, forbilledlig byggeledelse og omfattende planlægning. Det glæder os derfor at kunne præsentere arkitekten bag, Hans Bruun Olesen fra Dansk Ejendoms Management A/S, der vil fortælle om den spændende case på Renoveringsdag 2019.

Foruden Herman K kan du bl.a. høre adm. direktør Morten Andersen fra Drost Fonden fortælle om renoveringen af Ryesgade 25, der er det første renoveringsprojekt i Danmark, der har opnået en DGNB-certificering. Oplev også partner og arkitekt Søren Riis Dietz fra Bjerg Arkitekter fortælle om renoveringen af Toftebo i Værløse. En boligejendom, der er energirenoveret, så den lever op til den svært opnåelige passiv/NZEB standard. Gå heller ikke glip af seniorforsker Ernst Jan de Place Hansen, der vil fortælle om de nyeste resultater fra EU-projektet RIBuild, der vedrører indvendig efterisolering af historiske bygninger, og centerchef Kathrine Birkemark fra Teknologisk Institut, der vil fortælle om bæredygtige byggematerialer. Plus en række af andre spændende oplæg med fokus på bl.a. renoveringsprocessen, bæredygtig renovering og byggetekniske udfordringer.

Renoveringsdag 2019 holdes torsdag 3. oktober kl. 9.00 - 16.00 på Aalborg Universitet København. Det koster 3.000 kr. ekskl. moms at deltage.

Se programmet og tilmeld dig på www.renoveringsdag.dk.