Ungdomsforsker er med til at kåre Danmarks bedste lærer

Professor Noemi Katznelson fra Center for Ungdomsforskning ved Institut for Læring og Filosofi er udpeget til dommerpanelet for Politikens Undervisningspris.

Hvert år hylder Politiken landets undervisere i både folkeskolen og på ungdomsuddannelserne med uddelingen af Politikens Undervisningspris. Og igen i år sker det med AAU-aftryk. Professor Noemi Katznelson fra Center for Ungdomsforskning ved Institut for Læring og Filosofi er nemlig udpeget til at sidde i dommerpanelet for ungdomsuddannelserne. Et panel, som professor Palle Rasmussen og lektor Mette Pless ligeledes fra Institut for Læring og Filosofi også tidligere har deltaget i.

- At være en del af Politikens Undervisningspris er et stort privilegie, da man her har mulighed for at sætte fokus på alt det fantastiske, der sker i vores uddannelsessystem - på den gode undervisning, glade elever og på der, hvor mødet mellem undervisere og elever bare kan noget helt særligt, siger Noemi Katznelson.

De kommende måneder kan elever, forældre, kollegaer og ledere indstille kandidater til Politikens Undervisningspris, og den 2. maj afsløres dette års vindere.

Fakta:

- To ekspertpaneler kårer en vinder for hver af de tre kategorier: grundskolen, gymnasie- og erhvervsuddannelserne
- Der uddeles en hovedpris i hver af de tre kategorier på 75.000 kr. samt to særpriser på 25.000 kr.
- Politikens Undervisningspris er støttet af Lundbeckfonden.

For yderligere information kontakt:

Noemi Katznelson på tlf.: 9940 3433, mobil: 2068 6680 eller e-mail: nka@learning.aau.dk

Nyheder fra AAU