nyhed

Ny funktion i AAU Connect-appen gør det endnu lettere for virksomheder at samarbejde med AAU

En ny funktion i AAU Connect-appen gør det nu endnu lettere for virksomheder at finde rette vej ind til et samarbejde med AAU.

Af Marianne Fuglsang Welling Farsinsen, ITS. Foto, video og grafik: Mathilde Leth Lokjær Hansen, ITS.

AAU Connect-appen henvender sig til virksomheder, alumner og andre uden for AAU, som er interesserede i universitetets nyheder, forskning og måske endda i et konkret samarbejde. Når man ikke har sit daglige virke i AAU-organisationen, er det dog en kæmpe størrelse med mange indgange at finde den rigtige vej ind i, når man ønsker et samarbejde. Dén udfordring ønsker den nye samarbejdsfunktion i AAU Connect-appen at imødegå. UX-designer i ITS’ app-team Mathilde Leth Lokjær Hansen fortæller:

- Med den nye funktion bliver du som bruger som det første præsenteret for en række valg, der går på, hvem du repræsenterer og hvilket type samarbejde, du er interesseret i. For hvert klik skræddersyes derved i endnu højere grad det indhold, du præsenteres for, og samarbejdsfunktionen giver derfor brugeren en meget autentisk og nærværende oplevelse uden overflødigt indhold. Du får kun vist information om de samarbejder og tilhørende case-eksempler, som matcher dine ønsker, fortæller Mathilde.

Uanset brugerens baggrund og interesser er der i samarbejdsfunktionen altid en kontaktformular, som gemmer brugerens valg og sender dem med, når brugeren tager kontakt via appen. Det betyder, at AAU Innovation, der griber henvendelserne, automatisk får en række brugbare oplysninger med ind i CRM-systemet, der gør, at de inden for de lovede 1-2 arbejdsdage kan vende tilbage med den rette kontakt på AAU.

Funktionen og appen generelt har allerede fået en positiv modtagelse hos bl.a. Telenor Danmark, hvor Jacob Axelsen, der er Global Head of People Development Process, fortæller om værdien i relation til samarbejdet med AAU’s studerende:

- I Telenor (både lokalt og globalt) har vi rigtig meget glæde af samarbejdet med studerende og prioriterer det højt. De lærer os meget, og vi giver dem vores praktiske erfaringer. Og for Telenor Danmark er samarbejdet med AAU afgørende for vores forretning. Med AAU Connect har vi fået en intuitiv og simpel platform til, nemt og hurtigt, at skabe forbindelse til studerende, inden for dén type samarbejde, den enkelte leder/team har mulighed for at tilbyde. Så AAU Connect glæder vi os meget til at bruge i de kommende år, og vi tror på, det vil styrke vores fantastiske forbindelse til AAU yderligere.

Jonas Sander Storgaard fra ITS, som er projektleder på udviklingen af AAU Connect-appen, supplerer:

- Vi har fra starten af året haft som mål at udvikle denne funktion i appen, fordi den understøtter samarbejde og AAU’s ærinde i forhold til det omkringliggende samfund, som er målsat efter Viden for Verden. Vi ønsker med funktionen at gøre det let for eksterne interessenter at finde den rigtige samarbejdsmulighed i forhold til det behov, som brugeren står med. Det handler ikke om at lave én indgang, men lave en enkel indgang. Nu glæder vi os til at se, hvordan funktionen bliver modtaget hos flere af brugerne, og hvordan det får forhåbentlig positiv indflydelse på fremtidens samarbejder mellem AAU og omverdenen, slutter Jonas Sander Storgaard.

AAU Connect-appen kan hentes gratis i App Store og på Google Play. Hvis du allerede har appen, kan du blot opdatere den, for at den nye samarbejdsfunktion indlæses.

Se mere om AAU Connect og de andre AAU-apps på www.apps.aau.dk