LCCbyg – nu også på engelsk

Ny udgave af LCCbyg har fået flere efterspurgte funktioner og findes nu også i en engelsk version.

Det elektroniske værktøj LCCbyg er netop kommet i en ny forbedret version, der byder på nye funktioner som bl.a. den meget ønskede funktion ”Fortryd/Gendan” og genvejen ”Senest åbnede filer”.

Desuden findes der nu også en engelsk udgave med tilhørende skabelon og brugervejledning. Det har længe været efterspurgt af undervisere og studerende ved landets uddannelsesinstitutioner, og rådgivere med mange udenlandske medarbejdere og internationale projekter kan også have glæde af den engelske sprogversion.

LCCbyg er et it-værktøj, der beregner totaløkonomi og fremstiller en oversigt over levetidsomkostninger for et helt byggeri og for enkelte bygningsdele. Det er udviklet af Statens Byggeforskningsinstitut (SBi), Aalborg Universitet med økonomisk støtte fra Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen.

I forbindelse med opdateringerne har SBi udgivet to nye installations- og brugervejledninger, som beskriver, hvordan LCCbyg version 2.2 installeres på en computer afhængig af operativsystem, og hvordan programmets forskellige funktioner anvendes.

Download gratis:

Dansk: Installationsguide og brugervejledning LCCbyg version 2.2

Engelsk: Installation Guide and User’s Guide LCCbyg version 2.2

De nye forbedringer i LCCbyg

• Nedsat kalkulationsrenten i de generelle skabeloner til 5,0%, så de følger anbefalingerne fra DGNB og den almene sektor. Rentetrappen for kalkulationsrenten, som offentlige bygherrer skal anvende, er uændret.
  • Engelsk udgave af skabelon og brugervejledning
  • Realtidsvisning af beregninger for hver kontoplan på tværs af alternativer, så brugeren umiddelbart kan se forskellen mellem de aktuelle alternativer.
  • Fortryd/Gendan-funktion
  • Liste over senest åbnede filer
  • En række forbedringer af hjælpefunktion og hjælpetekster
  • Udvidet eksportfunktioner til også at omfatte eksport til xml og html
  • Opdateringer og forbedringer af prompts, ikoner, farvekontraster, grafer osv.

Læs mere og download LCCbyg på www.lccbyg.dk

Nyhedsliste år 2017