Obel-fond sikrer udlandsophold for AAU-studerende

En bevilling på 950.000 kroner fra Det Obelske Familiefond betyder, at Aalborg Universitet kan sende over 100 studerende på studie- og praktikophold eller specialerejser uden for landets grænser.

Det Obelske Familiefond har igen i år besluttet at yde støtte til, at studerende på Aalborg Universitet kan tage på ophold i udlandet. Fondet har netop bevilget 950.000 kroner til AAU’s internationale kontor. Af dem skal 840.000 bruges på studie- og praktikophold, mens 110.000 er øremærket specialerejser uden for landets grænser.

- Vi sætter stor pris på støtten fra Det Obelske Familiefond. Den giver os mulighed for at hjælpe et stort antal studerende, som gerne vil opkvalificere deres studier med erfaringer fra et udlandsophold eller ønsker at foretage research til deres speciale i udlandet, siger lederen af AAU’s internationale kontor, Birgitta Schiørring Madsen.

Hun påpeger, at udlandsophold kan være en unik mulighed for at udvikle både personlige og faglige kompetencer, og at et semesters studie eller praktik i udlandet er en attraktiv tilføjelse til CV’et.

Sidste år sendte AAU i alt 93 studerende på studie- og praktikophold i udlandet med et legat fra Det Obelske Familiefond. 30 studerende tog på specialerejse med Obel-penge i bagagen.

Yderligere oplysninger:

Birgitta Schiørring Madsen, tlf. 9940 7504, e-mail: bsm@adm.aau.dk