Studerende dyster om bedste løsning til industrien

Innovation Day & Jam lader 70 AAU-studerende konkurrere om at udvikle den bedste løsning til en virkelig business case fra en stor dansk virksomhed.

Lagt online: 23.10.2014

70 studerende kæmper om æren, når de i dag og i morgen dyster på Aalborg Universitet om at udvikle den bedste løsning til en business case fra erhvervslivet under arrangementet Innovation Day & Jam.

Temaet for dysten er sporbarhed i forsyningskæden og involverer brug af sensorer, der kan registrere genstandes fysiske placering. De studerende kommer overvejende fra tekniske uddannelser inden for IT, erhvervsøkonomi og mechanical engineering, men Innovation Day & Jam er åben for alle uddannelser.

- Denne event er en unik mulighed for både studerende og praktikere for at prøve kræfter med Design Thinking og udvikle innovative løsninger på industriens fremtidige udfordringer, siger professor Charles Møller, direktør for Center for Industriel Produktion ved Institut for Økonomi og Ledelse på Aalborg Universitet.

Cases fra LEGO og Grundfos

Deltagerne konkurrerer i hold sammensat på tværs af uddannelser, og de skal udvikle løsninger på virkelige problemstillinger fra virksomhederne LEGO og Grundfos. Vinderne kåres fredag eftermiddag.

Omkring 20 fagfolk fra virksomheder deltager også i Innovation Day & Jam, og hvis eventen bliver en succes, har arrangørerne planer om at følge op med en Innovation Week til næste år.

- Vi ønsker først og fremmest at skabe opmærksomhed om vores aktiviteter og at skabe nogle gode projekter, siger Charles Møller.

Aalborg Universitet og Manufacturing Academy of Denmark (MADE) er værter for Innovation Day & Jam, med virksomheden SAP som sponsor.

Se programmet for Innovation Day & Jam