Fornem ph.d.-pris til vindforsker fra AAU

AAU-adjunkt fra Institut for Energiteknik hædres med anerkendt ph.d.-pris af European Academy of Wind Energy. På billedet modtager Ke Ma den fornemme EAWE-pris af professor Gerhard van Bussel, formand for pris-komiteen (th.), og professor Jakob Mann, formand for EAWE (tv.).

Lagt online: 12.11.2014

Ke Ma, adjunkt og ph.d. ved Institut for Energiteknik, Aalborg Universitet, er blevet hædret med den internationalt anerkendte pris Excellent Young Wind Doctor Award 2014 for sin ph.d.-handling Effektelektroniske omformere til næste generation af vindmøller.
Prisen gives af European Academy of Wind Energy (EAWE), og Ke Ma modtog hæderen ved en højtidelighed i Orleans, Frankrig, den 31. oktober.
Ke Ma har studeret og forsket ved AAU i fem år og kommer fra Zhejiang University i Kina. Han har skrevet sin ph.d.-afhandling med professor Frede Blaabjerg som vejleder.