Studerende fra AAU og UCN i kaproning på Limfjorden

Stor festdag for studerende på Aalborgs havnefront fredag den 21. juni garneres med romatch og stort musikprogram.

Lagt online: 04.06.2013

Den store dyst mellem Nordjyllands to største uddannelsesinstitutioner finder sted under Aalborg Regatta-festivalen, fredag d. 21. juni kl. 15 ved Aalborg havnefront.

Hver uddannelsesinstitution stiller med et hold bestående af 8 roere, der sammen skal tilbagelægge en strækning på 1.000 meter i kamp om have det store trofæ stående det næste års tid.

Det er andet år i træk, der afholdes Aalborg Regatta, mens romatchen mellem AAU og UCN er en nydannelse, som arrangørerne håber kan blive en nordjysk tradition med mange tilskuere på havnefronten samt på Limfjordsbroen, hvor der skulle være mulighed for et godt overblik over begivenhederne.

Umiddelbart efter kapsejladsen afvikles der uddannelsesmesterskaber i sliskeræs, som du kan læse mere om på aalborgevents.dk  – også alt vedr. tilmelding.

Masser af god musik
Ud over de maritime aktiviteter er der lagt vægt på at skabe et bredt program om fredagen den 21. juni med masser af tilbud til byens unge og studerende.

Her højdepunkterne fra fredagens fastlagte program:

Kl. 15. Kapsejlads mellem Aalborg Universitet og UCN
Kl. 16-18 Sliskeræs – uddannelsesmesterskaber
Kl. 17.00 koncert med Christian Hjelm
Kl. 19.00 koncert med Shaka Loveless
Kl. 19-21 Friday Night Skate – rulleskøjteløb gennem Aalborg. Deltagelse er gratis og
kræver ikke tilmelding. Der startes fra boldbanen på havnefront.
Kl. 21.00 koncert med The Blue Van

Læs mere om Aalborg Regatta og det komplette program på aalborgevents.dk.