Ildsjæl indtræder i AAU's bestyrelse

Ulla Tofte, direktør og festivalchef i den erhvervsdrivende fond Golden Days, indtræder fra d. 1. januar 2013 som nyt medlem af Aalborg Universitets bestyrelse. Hun overtager posten efter Birgitte Possing, der udtræder efter otte år.

Lagt online: 15.11.2012

Ulla Tofte - nyt AAU bestyrelsesmedlem

Den 44-årige Ulla Tofte er uddannet cand.mag. i historie og fransk fra KU i 1998. Ulla Tofte har siden 1999 bestridt adskillige tillidsposter. Hun er bl. a. medlem af repræsentantskabet for Wonderful Copenhagen og sidder i bestyrelsen for Søfartsmuseet, Det Kongelige Teater og Sagnlandet Lejre.

Inden hun kom til Golden Days som festivalchef i 2003, var hun undervisningsassistent på DTU, hvor hun underviste i teknologihistorie. Golden Days er nu en erhvervsdrivende fond, der formidler og markedsfører historie, kultur og samfundsforhold. Fondens primære opgave er at arrangere en tilbagevendende kulturfestival i København.

Aalborg Universitets nye bestyrelsesmedlem blev i 2008 kåret som Århundredets historiske ildsjæl af Dansk Historisk Fællesråds 100 års jubilæum, og i 2010 blev hun optaget i Kraks Blå Bog.

Første gang for bestyrelsen

Det er første gang, det har været muligt for enhver at foreslå et nyt eksternt bestyrelsesmedlem til AAU-bestyrelsen. I alt modtog bestyrelsen 11 forslag.
Det er et særligt udpegningsorgan, der herefter har valgt Ulla Tofte efter indstilling fra AAU’s bestyrelse.