Grundfos-pris til AAU-studerende

Årets Projektpris på Grundfos går denne gang til en studerende fra Aalborg Universitet. Med sit specialeprojekt ”Communicating quality across borders” overbeviste Sofie Borberg fra Institut for Kultur og Globale Studier nemlig pumpefabrikkens jury om, at hun havde skrevet den bedste opgave i kategorien merkantile projekter.

Lagt online: 16.11.2011

Sofie Borberg satte i sit vindende projekt fokus på kommunikationen mellem afdelingen for Teknisk Marketing i Danmark og den nyåbnede satellitafdeling i Kina og gav i den forbindelse løsningsforslag til at overkomme kulturelle og sproglige barrierer.

- Det var fantastisk at bruge de sidste seks måneder af min studietid ude i den "virkelige verden". Nogle gange følte jeg mig næsten mere som en del af Grundfos end som studerende, selvom det var dejligt at have Aalborg Universitet i ryggen, fortæller den glade prisvinder, som ikke er i tvivl om, at hun kan bruge oplevelsen i sin nuværende jobsøgning, efter titlen som cand. mag. i kultur, kommunikation og globalisering er i hus.

- Det giver mig selvtillid, at jeg ved, hvad jeg snakker om, og at jeg ved, hvilke opgaver jeg kan løse for en virksomhed, understreger hun.

Sofie Borberg modtog prisen ved en reception i Bjerringbro den 3. november, og ud over anerkendelsen fik hun også en check på 25.000 kr.