Zeuthen Pris til ung forsker

Videnskabelig assistent Mette Foged på Aalborg Universitet i København har modtaget Zeuthen Prisen 2010 for sin artikel: Wage Effects of International Return Migration.

Lagt online: 29.11.2010

Zeuthen Prisen uddeles årligt til den bedste artikel skrevet på baggrund af et speciale indleveret ved Økonomisk Institut på Københavns Universitet. Foruden æren modtager den studerende beløbet 12.500 kroner.

Mette Foged færdiggjorde sin kandidatuddannelse i Økonomi ved Københavns Universitet i februar 2010. Den vindende artikel er baseret på hendes speciale.

Mette Foged er i dag tilknyttet Center for Mobilitetsforskning ved Aalborg Universitet i København. Professor og centerleder Martin D. Munk udtaler: "Vi er meget stolte af hende. Vi vil med denne opmuntring i ryggen fortsætte vores arbejde på projektet om danskere i udlandet, hvor vi undersøger de økonomiske og sociale motivationer for emigration og for at vende tilbage til Danmark."

Projektet Danes Abroad støttes af Forskningsrådet for Samfund og Erhverv (FSE).

Kontakt

• Videnskabelig assistent Mette Foged, Institut for Økonomi, Politik og Forvaltning, tlf. 9940 2684, foged@epa.aau.dk
  • Professor Martin D. Munk, Institut for Økonomi, Politik og Forvaltning, tlf. 9940 2335, mdm@epa.aau.dk