Professor i musikterapi får ærespris

Professor ved musikterapi Tony Wigram har fået den æresfyldte såkaldte Presidential Award fra American Music Therapy Association (AMTA).

Lagt online: 15.11.2010

Præsidenten for AMTA, Ronna Kaplan, begrunder tildelingen af æresprisen til Tony Wigram for Tonys ”outstanding service to music therapy as an examplary clinician, educator and researcher”.

Professor Tony Wigram blev ansat i 1998 i det første professorat i musikterapi i Danmark. Han er en central skikkelse i international musikterapi og har i en årrække været præsident for både det europæiske musikterapiforbund og for Verdensforbundet for musikterapi

Dekan ved Det Humanistiske fakultet, Lone Dirckinck-Holmfeld glæder sig over, at Tony Wigram har fået prisen.
- Jeg er stolt over alt det, som Tony har bidraget med til at udvikle Musikterapi på Aalborg Universitet og på verdensplan, og tildelingen af prisen viser jo virkelig, at Tony’s arbejde har stor indflydelse internationalt, siger Lone Dirckinck-Holmfeld.

Udover at være professor på AAU, er Tony Wigram professor på Anglia Ruskin University i Cambridge, England og Honorary principal research fellow ved Melbourne University, Australien.

Se Tony Wigrams takketale her: