Årets Underviser på AAU 2010

Ved AAU's Årsfest for nylig blev Årets Underviser 2010 for hele Aalborg Universitet, Henrik C. Pedersen, Inst. for Energiteknik.

Lagt online: 09.11.2010

Det er de studerende, som hvert år kårer Årets Underviser på fakulteterne. De havde i år på HUM valgt professor Svend Brinkmann, Inst. for Kommunikation, på SAMF adjunkt Niels Sandalgaard, Inst. for Erhvervsstudier og på TEKNAT lektor Henrik C. Pedersen, Inst. for Energiteknik.

Herefter var det Studentersamfundet som udpegede Årets Underviser for hele AAU blandt de tre nominerede. Og valget faldt altså på lektor Henrik C. Pedersen.

Studentersamfundets formand Niels Haldrup Jensen begrundede valget med disse ord.
- Henrik C. Pedersen er i sin undervisning velovervejet, struktureret og åben for spørgsmål, der gør det muligt for de studerende at få mest muligt ud af undervisningen. Han gør ikke bare svært stof tilgængeligt, men formår tilmed at få interessen frem hos de studerende. Man går altid fra hans kontor med et uddybende svar og aldrig følelsen af at have været til ulejlighed. Der er således tale om en fantastisk dygtig og kompetent underviser.

Direktør Britta Graae, Det Obelske Familiefond, overrakte prisen på 50.000 kr. til Henrik C. Pedersen. Der var en check på 25.000 kr. til de to andre nominerede