Årets Personaleleder i staten er fra AAU

Institutleder Annette Lorentsen fra Aalborg Universitets Institut for Læring og Filosofi er af Personalestyrelsen blevet kåret som Årets Personaleleder i staten – en pris som Personalestyrelsen uddeler hvert år i samarbejde med en dommerkomite.

Lagt online: 05.11.2010

Dommerkomitéen, som består af direktører og personalechefer i staten samt en repræsentant fra de faglige organisationer, har valgt hende blandt 23 kvalificerede kandidater.

I begrundelsen lyder det, at hun i særlig grad gennem en anerkendende lederstil både formår at udfordre og motivere den enkelte medarbejder. Hun beskrives også som en fighter og en uvurderlig frontkæmper, som formår at udfordre og tilgodese såvel ydre politiske krav som medarbejdernes interesser. Hun synes det skal være sjovt og udfordrende at gå på arbejde, og minder løbende sig selv og andre om, at det ikke nytter at være sur eller modløs – heller ikke når opgaverne er vanskelige.

Kåringen fandt sted på Personalestyrelsens konference om ”Ledelse, der virker” i går den 4. November i København. Læs og se interviews og fotos fra ceremonien.

Kontakt:
Annette Lorentsen