Rokade på Humaniora

Professor Inger Askehaves tiltrædelse som prorektor på AAU giver anledning til en mindre rokade i ledelsen på Humaniora. Tidligere prodekan og konst. dekan Rita Cancino overtager i den forbindelse den ledige post som institutleder på Institut for Sprog og Kultur.

Lagt online: 08.12.2009

Inger Askehave har i snart fire år fungeret som institutleder på Institut for Sprog og Kultur. Hendes ansættelse som institutleder udløber til august, hvorefter hun for nyligt har annonceret, at hun ønsker at vende tilbage til forskningen og undervisningen. Inger Askehaves ja til tilbuddet om at blive konstitueret som prorektor betyder, at hun allerede per 1. januar stopper som institutleder.

Posten som institutleder på Institut for Sprog og Kultur overtages af den tidligere prodekan og konstituerede dekan på Det Humanistiske Fakultet, Rita Cancino. Hun konstitueres på posten indtil 31. juli. Dagen efter sammenlægges dette institut nemlig med Institut for Historie, Internationale Studier og Samfundsforhold.