Ny rektor for Ingeniørhøjskolen i København

Den 1. april 2010 tiltræder 53-årige Conni Simonsen som rektor for Ingeniørhøjskolen i København. På posten afløser hun Flemming Krogh.

Lagt online: 19.11.2009

Bestyrelsen for Ingeniørhøjskolen i København har ansat Conni Simonsen som rektor for Ingeniørhøjskolen i København. Conni Simonsen kommer fra en stilling som Vice President i Grundfos Management, hvor hun har været de seneste 7 år. Conni Simonsen har tidligere arbejdet 15 år i Ericsson i Danmark, senest som administrerende direktør. Hun er uddannet civilingeniør inden for svagstrøm fra DTU.

- Det er med stor begejstring at have fundet en kandidat som dels har en stærk forankring i dansk erhversliv dels en stærk ledelsesprofil kombineret med stor indsigt i uddannelsesverdenen’ udtaler formand for Ingeniørhøjskolen i Københavns bestyrelse, Lars Goldschmidt.

Conni Simonsen har stor indsigt i de spændende udfordringer, som Ingeniørhøjskolen i København står over for, såvel nationalt som globalt. Hun har siddet i Akkrediteringsrådet og har derigennem stor viden om kvalitet i uddannelserne. Conni Simonsen har derudover sæde i vækstfonden og er endelig i år blevet udpeget til Højteknologifondens bestyrelse.

Jeg ser frem til at være med til at sikre, at der forsat dimitterer en masse dygtige ingeniører fra Ingeniørhøjskolen i København, som kan bidrage til at udvikle og fremme væksten inden for dansk erhvervsliv. Det er derudover min målsætning at fastholde Ingeniørhøjskolen i København som en fagligt spændende og udviklende arbejdsplads for både undervisere og administrativt personale, udtaler Conni Simonsen.

Ingeniørhøjskolen i København
Lautrupvang 15