Mobile sociale medier i spændingsfeltet mellem nye udfordringer og krav

De sociale medier får mere og mere vind i sejlene, og efterhånden som de også indtager de mobile teknologier, opstår der nye udfordringer for folkene bag. Derfor samler forskere på Aalborg Universitets afdeling CIT i Ballerup nu eksperter og branchefolk til diskussion om fremtidens mobile sociale medier.

Lagt online: 19.11.2009

Overalt i verden kobler folk sig op til nye sociale netværk via internettet. De kobler sig dermed også til nye sociale relationer, der aldrig før har været mulige uden internettet. Danmark er i øjeblikket førende, når det det gælder antallet af brugere af sociale medier på internettet. Ind til nu har denne brug primært været begrænset til de traditionelle stationære computere, men en bevægelse over på de mobile platforme er i dette øjeblik i fuld gang.

Migreringen og konvergensen til mobile platforme stiller en række nye krav og udfordringer for såvel brugere som udbydere af de sociale medier. Både brugere, udbydere og branche står over for mange forskellige typer udfordringer: Hvordan bliver den fremtidige forretningsmodel og prisstruktur for udbydere og operatører? Hvordan sikres en stabil teknologi på de mindre mobile skærme? Hvordan sikres brugervenligheden på mobilen? Hvilke typer tjenester og services er relevante på de nye mobile sociale medier, og hvad bliver de fremtidige standarder inden for området?

På den internationale konference "Social Networking and Communities", som afholdes af Center for Kommunikation, Medier og Informationsteknologi (CMI) den 26-27. november 2009, diskuteres disse udfordringer og krav. CMI er en del af Copenhagen Institute of Technologi (CIT), som er Aalborg Universitets afdeling i hovedstadsområdet. Forskere, industri og studerende er inviteret til konferencen og deltager med bidrag inden for temaet.

Tid og sted

• Konferencen afholdes over to dage fra torsdag den 26. september 2009 kl. 13 til fredag den 27. november 2009 kl. 16
  • Center for Communication, Media and Information Technologies, Lautrupvang 15 i Ballerup

Yderligere information