Årets Underviser på AAU

Professor Per Hasle fra Humanistisk informatik er af de studerende valgt som modtager af Det Obelske Familiefonds Undervisningspris.

Lagt online: 02.11.2007

Efter først at være valgt som Årets Underviser på Det Humanistiske Fakultet, fik Per Hasle, i konkurrence med Årets Undervisere på de øvrige fakulteter, tildelt Undervisningsprisen ved årets Doktorpromovering. Med æren følger en check på 50.000 kroner fra Det Obelske Familiefond.

Per Hasle er professor og underviser ved uddannelserne i Humanistisk Informatik og eliteuddannelsen i Temporalitet og persuasivt design. Han er desuden nyudnævnt studieleder på studienævnet for Humanistisk Informatik.

De studerendes ord om prismodtageren

"Der er utallige gode grunde til, hvorfor Per Hasle skal kåres som årets underviser, men hovedårsagen er, at han mest af alt brænder for sit job som underviser. Dette kommer tydeligt til udtryk gennem hans forelæsninger, hvor Per altid viser en dyb passion for sit stof, hvilket smitter af på de studerende.
Han inspirerer og engagerer sit publikum. Selv svære teorier får han leveret på en spændende og interessant måde.
Derudover har Per en kvalitet, man sjældent ser hos forelæsere, han kan nemlig på en ekstraordinær måde skabe en personlig kontakt til de studerende. Vi glemmer pludselig, at vi sidder i et kæmpe lokale med hundrede andre personer, men i stedet skaber han en følelse af fællesskab.
Slutteligt kan der siges om Per, at han aldrig har for travlt til snakke eller vejlede, hvis nogen har brug for hans hjælp. Alt i alt er han en fantastisk underviser."