Oplevelsesøkonomisk rådgiver udnævnt til adjungeret professor

Det Humanistiske Fakultet har i samarbejde med Institut for Kommunikation udnævnt Christian Have til adjungeret professor. En adjungeret professor er en titel, der kan tildeles en person på højt fagligt niveau, der som æresbevisning tilknyttes en højere læreanstalt.

Lagt online: 31.10.2006

Christian Have har mere end 20 års erfaring med Public Relations og strategisk kommunikation for kultur- og underholdningsbranchen. Christian Have er direktør for Have PR & Kommunikation.

Have PR & Kommunikation har siden 1983 varetaget PR, kommunikation og rådgivning for kultur- og underholdningsbranchen. Have PR & Kommunikation har oparbejdet en stor ekspertise inden for feltet, og er et af de førende PR og kommunikationsbureauer inden for kultur og underholdning i Skandinavien.

Christian Have har gennem årene løst talrige PR- og kommunikationsopgaver inden for kultur i Danmark og udlandet, heriblandt den skandinaviske koncertturné Les Misérables, repræsenterede Danmark som en del af åbningen af Verdensbiblioteket i Alexandria, Det Europæiske Melodi Grand Prix i Parken, Michael Jackson i København og de baltiske lande, Placido Domingo i Parken, festivalen Golden Days in Copenhagen med meget mere foruden strategiske opgaver for blandt andre Dansk Røde Kors, AIDS Fondet, Unicef og Det Internationale Rehabiliteringsråd for Torturofre.

Christian Have modtog i 2003 Teater 1-prisen for sit engagement og nytækning af teatret i Danmark. I 2004 udgav han sin første bog med titlen Synlighed er eksistens. I 2005 vandt Have PR i kategorien "Entertainment and culture" ved Europas største PR-pris, EUROPEAN SABRE AWARDS 2005, for sit PR- og kommunikationsarbejde for H.C. Andersen Fonden i forbindelse med strategiplanlægning, lancering og pressehåndtering af H.C. Andersen-fejringen såvel nationalt som internationalt.

Have i Aalborg

Christian Have taler ved åbningen af ApEx (Center for Anvendt Oplevelsesøkonomi) i Aalborg mandag den 30. oktober 2006. Åbningen holdes i Nordkraft, og er et lukket arrangement for inviterede. Der er på nuværende tidspunkt mere end 200 deltagere registreret til deltagelse. Åbningen finder sted kl. 10.30-12.30.

Yderligere information om ApEx-åbningen og invitation fås ved henvendelse til konsulenterne Johanne Priem Bugge (9635 9072) og Lene Klitgaard (9635 9036).

Ved en senere lejlighed vil Christian Have afholde sin tiltrædelsesforelæsning ved Aalborg Universitet.

Kontaktoplysninger ved udnævnelse af adjungeret professor Christian Have:
Professor Jens F. Jensen
Aalborg Universitet