Aalborg Universitet får jurauddannelse

Fra september 2007 bliver det muligt at uddanne sig som jurist på Aalborg Universitet. Videnskabsminister Helge Sander har netop godkendt, at Aalborg Universitet opretter både en bachelor- og en kandidatuddannelse i jura.

Lagt online: 22.12.2006

Forventning er at 50-70 studerende efter sommerferien næste år starter med at studere jura i Aalborg.

Jurister er en mangelvare i Danmark. Det er ikke fordi der mangler ansøgere. I år blev mindre end 50% af ansøgerne til jura-studiet optaget på de eksisterende jurauddannelser. Aalborg Universitet har derfor oplevet en bred opbakning fra det juridiske miljø i Danmark i forbindelse med ansøgningen:

- De har bakket vores ansøgning op, og det har vi været meget glade for. Det er selvfølgelig også fordi at man i Århus kan se, at der er behov for at uddanne flere jurister, udtaler dekan Allan Næs Gjerding.

For yderligere oplysninger

• Dekan Allan Næs Gjerding, tlf. 9635 9605, ang@adm.aau.dk, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.