'Meritdag' på AAU

Aalborg Universitet åbner d. 15. november dørene for datamatikere, finansøkonomer, markedsføringsøkonomer, multimediedesignere, serviceøkonomer og bygningskonstruktører og andre med en erhvervsakademiuddannelse. Meritdagen skal give indblik i videreuddannelsesmulighederne på AAU.

Lagt online: 09.11.2006

Aalborg Universitet optager årligt 300 studerende, der ønsker at bygge ovenpå en erhvervsakademiuddannelse. Flertallet er datamatikere, finansøkonomer, markedsføringsøkonomer eller multimediedesignere, som fortsætter på AAU med 1-1½ års merit. Der er tale om dygtige og motiverede studerende, som efter at have gennemført en erhvervsakademiuddannelse har appetit på flere faglige udfordringer.
- Efter en erhvervsakademiuddannelse skal det være muligt at læse videre på en relevant bachelor-uddannelse med en passende merit”, forklarer AAU-rektor Finn Kjærsdam. Uddannelse må ikke være en blindgyde. Jeg er derfor tilfreds med, at AAU er førende, når det gælder antal uddannelser med merit mellem erhvervsakademiernes uddannelser og bacheloruddannelser”, fastslår rektor.

For yderligere information