Aalborg Universitets nye direktør hedder Søren Lind Christiansen

Han vil gerne skabe en organisation, hvor det bliver tydeligt for medarbejderne, hvor vigtige de er, og hvad der kræves af dem for at bidrage til at gøre Aalborg Universitet (AAU) endnu bedre. Han vil blandt andet trække på sin erfaring som direktør for professionshøjskolen Absalon i Sorø og en MBA i netop ovenstående udfordring.

Aalborg Universitets kommende direktør, Søren Lind Christiansen, 51, bringer et indgående kendskab til både professions- og universitetssektoren med sig til sit nye job som administrativ chef for AAU.

De seneste fire år har Søren Lind Christiansen været professionshøjskoledirektør for UC Absalon med hovedkvarter i Sorø og tidligere syv år som sekretariatschef på Syddansk Universitet (SDU). Undervejs har han taget en MBA i ledelse på Henley Business School, der handlede om motivation og kvaliteten af medarbejdernes indsats. Dertil et forløb hos INSEAD i Frankrig om ledelse af digitalisering.

Den nye direktørs chef, rektor Per Michael Johansen, glæder sig til samarbejdet:

- Søren har ambitioner for driften af universitetet og besidder værktøjerne til at forløse dem. Jeg glæder mig til at samarbejde med ham om at videreudvikle Fælles Service sammen med de mange dygtige medarbejdere i administrationen – både de centralt placerede og dem i institutadministrationerne - til gavn for kvaliteten i universitetets samlede administrative arbejdsgange, siger Per Michael Johansen.

Søren Lind Christiansen tiltræder den 1. november og han ser frem til at starte på Aalborg Universitet, hvor universitetsdirektørens arbejdsfelt bliver meget bredt.

- Det er netop udfordringen i at få bredden af de administrative opgaver på Aalborg Universitet til at gå op i en højere enhed, der gør jobbet så spændende. Jeg glæder mig til at være med til at udfolde det potentiale, der er blandt Aalborg Universitets medarbejdere, blandt andet ved at tydeliggøre hvordan administrationen bidrager til universitetets samlede værdikæde, siger Søren Lind Christiansen.

Søren Lind Christiansen blev fundet ved en omfattende proces under medvirken af rekrutteringsfirmaet Heidrick & Struggles og samtaler med et repræsentativt ansættelsesudvalg. Søren er uddannet cand.scient.pol. fra Århus Universitet i 1996. Han afløser Antonino Castrone, der efter seks år som direktør ønsker at stoppe. Privat er Søren Lind Christiansen gift med Anne Velling Christiansen, der for nylig er tiltrådt som kommunaldirektør i Mariagerfjord Kommune.

Kontakt

• Bo Jeppesen, strategisk chefrådgiver, mail: boje@adm.aau.dk, mobil: 61 40 40 61

Nyheder fra AAU