Rektor byder ny minister velkommen

Per Michael Johansen ser frem til det kommende samarbejde med Ulla Tørnæs, som er ny uddannelses- og forskningsminister efter mandagens rokade i regeringen.

Uddannelse og forskning får ny minister, efter at statsminister Lars Løkke Rasmussen mandag foretog en mindre rokade i sin regering.

Rokaden, der er affødt af Eva Kjer Hansens nylige afgang som miljø- og fødevareminister, betyder, at den hidtidige uddannelses- og forskningsminister Esben Lunde Larsen overtager miljø- og fødevareministeriet. Han overdrager derfor uddannelses- og forskningsministeriet til Ulla Tørnæs, som indtil i dag har været medlem af Europa-Parlamentet.

Aalborg Universitets rektor, Per Michael Johansen, ser frem til det kommende samarbejde med den nye minister.

- Aalborg Universitet vil gerne byde Ulla Tørnæs velkommen som ny uddannelses- og forskningsminister. Ulla Tørnæs bringer en lang ministererfaring med sig, og det vil sikkert komme universiteterne til gavn, når vi i fællesskab skal skabe nye rammer for universiteterne. Jeg glæder mig til at samarbejde om nye mål og bevillinger til universiteterne, således at universiteterne fortsat kan være med til at finde løsninger på fremtidens store udfordringer, siger Per Michael Johansen.

Ulla Tørnæs har tidligere været undervisningsminister fra 2001 til 2005 og minister for udviklingsbistand fra 2005 til 2010.

Yderligere oplysninger:

Rådgiver Bo Jeppesen, tlf. 6140 4061, boje@adm.aau.dk